Friday, June 10, 2011

are u a perfume-lover?

perfume-lover? yes i am. aku sgt suka pd perfume. serius sgt suka. setiap kali ke shooping mall atau mana2 kedai2 besar, mesti akan cari fragrance department dulu. pastu2 test sana test sini. walaupun aku dah ada atau tau macam mana haruman perfume tu, tetap juga nak try. n dats y la handbag aku biasanya penuh dgn kertas utk sembur tester perfume.

oleh kerana minat yg mendalam pd perfume, aku ada byk koleksi perfume yg datang dan pergi. maksud aku, bila aku dah tak suka, atau bosan, aku akan jual pada org lain. kadang2 aku akan bagi pada kawan2 aku. dan hanya org2 terpilih ja yg akan dpt perfume tu. hehe. maknanya aku bukanlah seorang yg murah hati sgt.

boleh kata hampir setiap bulan aku akan beli perfume. tak kisahlah sama ada vial, miniature, tester mahupun big size perfume. janji bau sedap. kalau tak, rasa tak lengkap hidup aku. haha. padahal ini adalah satu sifat pembaziran yg amat nyata. dan oleh kerana minat inilah, aku nak buat list of top ten fevret perfumes aku. starting with number 10 la of koz!

10.  Naomagic by Naomi Campbell

familiar tak dgn perfume ni? mesti tak kan... samala.. aku pun bkn familiar ngan brand ni. ni pun aku dpt vial free dari perfume story... baunya sgt unik dan different from other perfume. sgt2 berlainan tapi sedap. aku teringin nak cari big size perfume ni. but, sgt susah utk di dapati. anyway, perfume ni highly recommended for those who want to be different. baunya more to sup cendawan. eh, jgnla serius sgt. aku melawak ja tu. haha.

9. Covet Pure Bloom by Sarah Jessica Parker
yg ni pun sedap gila. for me better than original covet. baunya lebih pada floral. bila sembur rasa mcm berada di taman bunga. recommended for those who like floral scent. botolnya pun cantik. yg ni aku jimat2 pakai, sebab takut habis.

8. Ricci Ricci by Nina Ricci

yg ni pun sgt2 aku suka! sekali lagi floral scent. bila pakai rasa mcm akulah perempuan paling bergaya di dunia. alamak, terlebih sudah! haha. but seriously, perfume ni mmg wangi. see... botolnya pun cantik. ada satu perfume baru, dancing ribbon by nina ricci jugak. botol sama but kalernya merah terang. tp bg aku, yg ni much better. dancing ribbon agak sweet sikit compare to dis.

7.  Jadore by Christian Dior





perfume ni aku istilahkan perfume perempuan kaya yg berlagak. haha. don't ask y. kalo keluaran CD confirm2la wangi kan. still floral scent and very long lasting perfume. tgk brand la kan.. harga kaunter pun tersangat mahal. yg ni aku dpt vial ja, dan dah habis pon. sebabnya mudah, kerana sgt wangi! :)

6. Miracle by Lancome

yg ni tak pyh cakaplah. mmg fevret ramai org. walaupun mcm2 miracle ada, yg original ni jugak yg best!

5. Tresor in love by Lancome
aha! another lancome! aku suka sgt ni. nice bottle with nice smell. baunya sgt soft dan of koz sedap. looking forward to buy big size tresor in love. skrg ni ada miniature ja.. itu pun jarang pakai coz takut habis. hehek.

4. Eternity by CK

perfume lama yg sgt wangi dan memang digemari ramai including me. sgt suka. baunya sgt unik. and yes, looking forward to buy dis perfume also. i only had vial, and of koz sudah habis. hehek.

3. Hypnose by Lancome
yeay! another lancome!!! mula2 mmg aku tak suka bau perfume ni. sehinggalah pada satu hari, tiba2 aku tersuka. dan suka bukan alang2 suka, memang suka sgt2! tapi oleh kerana officemate aku pakai perfume ni, so i'm not gonna buy big size hypnose. tak maula bau sama. miniature ja cukup kot!

2. Fancy Love by Jessica Simpson
hei hei fancy love mmg wangi gila ok! tak percaya tanya moon sebab dia pun ada perfume ni. actually aku yg hasut dia suruh beli. hehe. the smell more to vanila i think. sgt soft. dan sgt sesuai pakai sewaktu sdg berdukacita sbb akan membuatkan pemakainya merasa tenang dan gumbira. tu pun kalo korang percaya la. 


1. Forever and Ever by Christian Dior
yeay! dan inilah perfume fevret aku skrg! sejak aku beli ni, aku pun terus melupakan yg lain. perfume ni actually bukan keluaran baru CD, cuma aku ja yg baru tau. tpi serius sgt sedap. cuma tak long-lasting coz yg ni cuma ada edt ja. tapi aku tak kisah, forever n ever tetap jugak no.1! 

actually selain dari perfume yg aku suka, ada juga perfume yg aku beli tapi aku tak suka. ok, let me list.

1. Faboulosity by Kimora Lee Simpson - tak pernah try tapi beli juga dan ternyata sia2. baunya sgt manis. manis yg teramat. smpai pening aku dibuatnya. thanks god officemate aku suka n dia beli dari aku.
2. Unforgivable Woman by Sean John - juga tak pernah try tapi beli. sot kan. bau keras dan agak tegik. eh, apa tu tegik?
3. Bali Dream by Estee Lauder - mula2 aku suka then dah lama2 aku tak suka. sbb bau perfume ni agak kuat dan keras. sembur kena cukup2 ja, kalo lebih mula pening.
4. Romance by Ralph Lauren - perfume ni mmg sedap gila but unfortunately it doesn't work on me. tak sesuai dgn suhu badan aku kot sbb bila aku pakai, baunya langsung tak keluar. org lain pakai, ok plak. so, i gave it to my friend.
5. Desire Me by Escada - bau sgt kuat dan keras. aku pening. sold to my officemate.
6. Guilty by Gucci - bau sedap tapi entah kenapa aku tak suka. also sold to my officemate.

so, kesimpulannya sebelum beli perfume kena try dan pastikan yg perfume tu betul2 ngam ngan kita. ok? anyway, sebelum aku blah aku nak tnya dulu. korang suka perfume apa? orait, adios. 

No comments:

Post a Comment