Saturday, September 11, 2010

raya edisi atiq

2 syawal, 5.59 am, kg libang

salam aidilfitri buat semua... sedar x sedar rupanya dah hari raya. dan sedar x sedar juga semalam rupanya aku telah berabisan melantak macam2. sup tulang, rendang, ketupat, kari ayam, udang dan juga kuih-muih. cuma aku tak sempat nak melantak ikan bakar dan kambing panggang. membuatkan aku terkilan pada diri sendiri kerana melepaskan peluang tersebut...

nasib baik la aku ada rasa sikit. sekurang-kurangnya taklah kempunan nanti. ceh.. hari ni aku akan terbang balik ke semenanjung. yahooo.... alangkah gumbiranya hati. harap2 ada makanan yg best2 menanti. yg pasti, aku nak cari taufu fa di pasar malam sana. sedih taw... sepanjang ramadhan aku teringin sgt makan taufu fa, tapi tak pernah jumpa. erm.. sebenarnya bukan tak pernah jumpa.. tapi tak pernah cari di bazar... hehe.. sebab sepanjang ramadhan, sekali ja aku sempat ke bazar tanjung aru... yg lain2 tu, biasalah... beli d karamunsing ja... teda piilihan.. apa bule buat...

ayam masih berkokok walaupun sudah pukul 6. kenapa agaknya ayam mesti berkokok ya? utk membangunkan tuannya kah? ada x sesiapa yg pernah mengkaji pasal ni? ah, abaikan.. ok la, nampak gayanya aku perlu berjumpang mr tan. ni semua gara2 berabisan makan makan dan makan semalam. hehe..

apa2pun selamat menyambut aidilfitri yg mulia ni.. semoga syawal ini memberikan kita seribu erti.. maaf zahir dan batin dari aku yg hina ini.. dan aku berdoa sgt semoga perancangan org2 jht d amerika yg mahu mengadakan "burn Qoran day" pada hari ni dibatalkan.. semoga Allah memberi balasan pada mereka yg menghina kitab suci kita... aku sayang agama aku. aku sayang kitab aku. aku sayang..


salam lebaran sekali lg buat semua... _ artiq :)

No comments:

Post a Comment