Sunday, November 7, 2010

covet. x5. megamind. manukan

4 perkataan yg telah menceriakan hujung minggu aku kali ni. 1stly.. apa lgi kalo bukan covetku yg tercinta.. seperti post aku sebelum ni, sjp covet pure bloom yg aku order sejak bulan posa lepas dah sampai. so pagi jumaat tu aku ke karamunsing. syukurlah bila aku sampai, ngam2 ada kereta kluar parking. walaupun kotak "reserved", aku dgn penuh selamba masuk ja. terus direct pg perfume story utk ambik perfume aku. wah.... i like it! sgt sedap. finally kan! :)

pas dri karamunsing, aku terus pg wawasan plaza pick up siska dan mun. n ke cp seperti yg aku rancang. lepas mkn tgk wayang, cerita krtun megamind. sgt best. sgt sgt sgt best. tp aku benci kepala biru dia yg besar tu! kenapalah biru? dan kenapa besar?

then aku meneruskan pencarian x5 aku. pusing punya pusing, jumpa 1 kedai yg bg harga paling rendah. salesgirl dia sgt biadap dan x hormat pelanggan langsung. ikutkan hati aku, mmg aku blah dan pegi kedai lain.. tp oleh krna harga yg dia bg paling murah, aku sabar jalah. ish, rasa ringan ja tgn ni mau menumbuk dia sebenarnya.. (mcmlah berani sgt!)

pas dpt x5 idaman aku, aku singgah kejap d palm square utk derma darah. well, aku ni kan baik hati.. actually lama sgt rasanya x derma drh..  hehe.. aku ni takut dlm berani sebenarnya. bila jarum tu mula mencucuk, sakit wa ckp lu! tpi xla skit sgt sebenarnya..sekejap ja derma drh, dlm 10 minit ja.. erm..sapa2 yg rasa mcm cukup darah utk didermakan tu, apa lgi.. pegilah derma darah.. jgnlah kedekut sgt.. bukan perlu keluar duit pun.. cuma tahan sakit siiiiiiiikiiit ja dan luangkan sedikit masa.. itu ja pon......
<-----credit given to mun 4 the nice pic!)

pas derma drh aku rasa terhuyung-hayang dan kerana sebab itulah aku terus balik rumah. siska & mun stay tmpat aku mlm tu. malam tu tepat jam 9mlm, kami ambik c amo d hospital dan terus ke grace point utk dinner. walaupun makanan dan abc yg aku pesan x sedap, aku sgt enjoy sbb dpt berabisan ketawa apatah lgi dgn kehadiran c patims yg sot2 tu.

besoknya seperti yg dirancang, kami berkumpul d sutera bayu sekitar jam 8.30pgi. kemudian teruslah ke jesselton point. seriously, ni 1st time aku ke tmpt ni. 1st time naik bot. sgt best. waa.. i like speed! dan 1st time jugalah ke pulau. utk kali ni, kami decided utk ke pulau manukan ja dulu.. maybe next time akan ke mamutik dan sapi pula.. again.....finally!
pulau manukan sgt cantik. air lautnya yg biru sgt mendamaikan jiwa. uuuhh... i like!!! terujanya aku d sana.. next time mmg aku nak terjun dlm tu. sgt byk yg hendak dibuat.. xpa..masih byk masa.. yg penting, at last dpt juga aku ke tempat ni! yabidabedu... kami smpai d manukan kira2 dlm jam 10.30am dan ambik bot jam 12.00tgh hari utk balik. actually bila dgr drg ckp balik pukul 12, dlm hati aku "what the h?" kenapakah awal sgt? tpi, memandangkan siska kena balik ranau sebelum jam 2, aku pun terpaksalah mengiyakan... herm.. apa boleh buat kan...

selepas merayau dan ber'posting2' d sana-sini, akhirnya pukul 12 tgh hari tu kami balik ke kk.. lepas hntr siska ke karamunsing, kami pgi sambung merayau d 1b. mula2 of kozlah cari nasi. lapar gila tahap gaban..huhu.. lepas tu kami tgk wayang sekali lagi. cerita yg sama, megamind! hehe.. aku siap boleh tertidur lgi dlm wayang tu krna mengantuk dan penat yg terlampau. kejap2 terbangun bila dgr org ketawa. tpi movie to mmg best. 2 thumbs up! sila tgk sendiri kalo x percaya ok...
biru kan dia? besar kan kepala dia? huhuhu... tp it's big 4 a reason! anyway, kalo mau tgk cerita ni, better watch in 3d. lagi real dan lagi besar kepala dia..huhu.. pas hbis tgk wayang, kami pulang ke destinasi masing2. maklumlah, seharian suntuk berjalan sana-sini.. apa yg pasti hujung minggu aku kali ni sgt mengembirakan. bermula dari covet, megamind, x5 dan last sekali manukan trip!

thanks to mun, ika, masni dan fatims yg telah menceriakan hari aku. thanks a lot! i luv all of you!! next time kita pegi lagi ar.. you rock!!!!!!!!!!! :)


2 comments:

  1. yup!!
    x sabar mo tggu trip seterusnya...
    x sabar mo ketawa2 lg...rasa mcm balik zaman skolah ni...apapun,, memang the best la!!

    'ouchh...my big blue giant head!!' <--- hahaha..sa suka ni part..pas ni mesti mo download...

    ReplyDelete
  2. ya ba mun..ilang tension kejap kan... bah, bila lg mau pegi sana ni.. ni kali mesti ada geng karas..huhuhu..

    sy suka "i have a son?" huhuhuhu

    ReplyDelete