Friday, June 18, 2010

g.u.m.u.k

apa itu gumuk? yah... gumuk adalah kata lain utk gemuk @ fat. yezza. aku telah menggemukkan diri dgn jayanya. dari 44kg aku telah menaikkan berat ke 49kg. alangkah bahagianya.. (bahagiakah aku?????)

jadi oleh kerana itulah aku bertekad utk menjalani gaya hidup sihat. langkah pertama -beli majalah rapi. wah wah wah..semangat betol aku cari majalah rapi d kedai buku. bukan men lagi kagum dgn cara2 pemakanan sihat dan cara2 menjaga bdn. tpi aku tetap begini. masuk kedai, msti cari keropok cheese, nuget, mayonis, coklat..waduh2.... inikah namanya pemakanan sihat?

langkah kedua -berpuasa. yah... actually, aku nak ganti posa... tp posa merupakan cara diet yg terbaik tau! kelmarin aku berpuasa dgn jayanya. sgt dashyat sbb aku tak makan sahur. jdi hampir separuh nyawa aku menahan lapar & dahaga. (ceh, mcmla dashyat sgt kan..) insya allah, minggu depan nak teruskan posa. tpi dis time kena bngun sahur.

langkah ketiga -bersenam. huhu...akhirnya setelah berbulan2 menangguh, hari ni aku beli sepasang kasut sukan, stoking dan baju sukan. besok aku akan start jogging dan bangun seawal 6 pagi. harap2 aku dpt meneruskan niat aku yg suci murni ini. harap2 juga la mlm ni hujan tak lebat sgt, coz kalo lebat sok banjir la tempat yg aku nak pegi jogging tu..

ok kwn2... mari kita amalkan gaya idup sht... :)

No comments:

Post a Comment