Monday, October 25, 2010

mari mengenang

apa agaknya filem yg korang tgk masa zaman kecik2? aku ada byk fevret filem.. ada yg aku tgk masa aku masih sekolah rendah dan sampai skrg aku masih ingat cerita tu.. kalo mau cari di kedai cd, mmg x dapek punyo... kalo ada, nasiblah kan...

first Back To The Future.. pernah tgk x? haha..haruslah kan... filem ni main kat tv masa zaman budak2. ceritanya psl seorang saintis yg tercipta mesin utk kembali ke masa silam. ada 3 siri cerita ni. aku suka siri pertama, masa hero pergi ke masa silam dan cuba satukan parents dia.. yg second aku tak berapa ingat...tp aku rasa mcm ada koboi2, n yg third dia pegi masa hadapan.. tgk cucu-cicit dia.. wah? betulkah... aku pun x berapa pasti.. tp cerita ni mmg best sgt. kalo lah ada ditayangkan lagi, aku mesti nak tengok balik.

ok, yg ni pula of kozlah Free Willy.......! hehee...comel kan paus ni? aku sgt2 suka cerita ni. paling suka time willy melompat keluar ke laut dan melepasi tebing batu yg tinggi. ala, yg mcm dlm gmbr tu... comel sgt.. rasa mcm mau bela paus la pulak..


Dennis The Menace.. cerita ni cerita komedi yg sgt best. cerita ttg dennis yg sgt suka mengacau jiran dia, Mr.Wilson. masa kecik2 cerita ni selalu sgt ulang-tayang di tv, sampai aku hafal dialog dan jalan cerita. dennis ni budak nakal dan mr.wilson ni pula sah2 x berapa suka dia. oh rindunya mau tgk blk cerita ni..

ha, yg ni pun sama. cerita budak nakal. cerita ni pun best sgt, cerita ttg kevin yg ditinggalkan sorang2 di rumah time krismas. cerita ni ada beberapa siri juga,. yg first yg sebelah nilah. si kevin kena tinggal di rumah dia, dan ada 2 pencuri cuba rompak rumah dia. home alone 2 pula cerita dia sesat di new york. tersalah masuk flight. home alone 3 dan home alone 4 bukan lagi watak yg sama. tu yg aku tak berapa nak suka sgt.so aku malas nak mengulas panjang. (erm, sebenarnya tak ingat pun!)


ok, yg ni aku agak2 x ramai yg pernah tgk. sbb cerita ni pun aku bukan tgk d tv, tapi beli cd. erm.. rasanya cerita ni kuar time aku sekolah menengah.. tapi apa2pun, ni mmg antara cerita kartun yg aku suka. kuda ni namanya spirit. dia tersesat dari kumpulan kuda dia. so bermulalah pengembaraan dia. dia kena tangkap dan mcm2lah.. tapi dia tak pernah mengalah. agaknya pasal itulah nama dia spirit. penuh dgn moral. rindunya mau tgk. ni bukan cerita komedi, tp lebih kepada pengembaraan. penuh emosi dan air mata. wuh.. antara cerita kartun yg aku suka selain ni, erm.. The Lion King, Toy Story n of koz Monster Inc! :)

huhu.. aku rasa korang pun mesti dah boleh agak genre filem yg aku suka. of kozlah yg lawak2. aku mmg suka gila semua cerita lakonan Jim Carey. antara fevret aku ialah Ace Ventura Pet Detective. selain tu, aku suka juga cerita Dumb & Dumber, The Mask dan byk lagi. cerita ni tak silap aku pasal kehilangan seekor ikan dolphin, jadi dia ni kena upah utk siasat. well, sapa2 yg rasa mcm x pernah tgk cerita ni, silakanlah tgk. two thumbs up! wuhuuuuuuuuuuuuuuuu...
cerita ni pula saiko sikit. nilah pelakon home alone tu... ala, si kevin yg kiut mcm aku tu..huhu..dlm ni dia bawa watak yg saiko. elijah wood kira kazen pd macaulay culkin. kalo x silap, parents dia baru meninggal dunia then dia kena hantar utk dijaga oleh parents culkin. si culkin ni pula kira mcm anak baik, anak yg perfect la.. tpi rupa2nya.. erm.. sgt saiko. itu jalah yg aku mampu ckp sebab aku pun dah ingat2 lupa ceria ni. huhu. tp mmg filem ni best sgt. aku ingat aku pinjam tape cerita ni dari library maktab. 2 minggu ja boleh pinjam, lepas tu kena pulangkan semula. tp lepas tu pinjam balik. sebab cerita ni mmg best gila. 
sebenarnya byk gila lagi filem2 dulu yg aku suka. filem2 yg baru jgn ckplah. tpi ada 1 filem yg aku rasa lebih 10x aku tgk. dan aku tak pernah boring. sampai skrip cerita pun aku dah boleh hafal. tara... inilah filem yg aku maksudkan... Alvin & The Chipmunks!!!
comel ja cerita ni kan? rasa mcm mau picit2 ja c theodore yg gendut tu.. huhu.. selain tu aku sgt suka filem kungfu hustle, enchanted, cj7, harry potter, toy story dan banyaaaaaaaaaaaaaaaaaaak lagi. kesimpulannya, aku sgt suka filem komedi. apatah lagi kalo ada watak binatang. alangkah comelnya mcm aku!! uhuk uhuk.. ok, tamatlah sesi mengenang kita hari ini. nasi aku pun dah masak. mari melantak. well, selamat menjamu selera kepada sesiapa saja yg akan menjamu selera sekejap lagi. jgn lupa baca doa makan. adios. :)

2 comments: